اضافه کردن یک باتری صوتی اختصاصی، هیچ کار کمکی به شما نخواهد کرد به استثنای اینکه می توانید با موتور خاموش ماشین خود مدت طولانی تری به موسیقی گوش فرا دهید، در واقع این کار ممکن است به ماشین صدمه بزند. ممکن است دور از عقل باشد ، اما استدلال آن بسیار ساده است. اساسا، باتری در ماشین شما برای خدمت به یک هدف است: تولید نیروی محرکه کافی برای شروع کار موتور. پس از اینکه موتور شما شروع به کار کرد و دستگاه برق متناوب در حال چرخش بودُ باتری در واقع به عنوان بار الکتریکی عمل می کند.

اگر باتری دوم را اضافه کنید، اساسا این کار فقط به عنوان دومین بار الکتریکی عمل می کند که موتور باید هر دو آنها را شارژ کند.

یک باتری خوب است، بنابراین دو باتری باید بهتر باشد، درست است؟ خوب، چند موقعیت خاص وجود دارد که این امر در آنها صادق است. هنگامی که موتور شما در حال کار نیست، هرگونه لوازم جانبی که روشن کنید به طور مستقیم از باتری انرژی می گیرید. به همین دلیل است که  اگر یک شب به طور تصادفی چراغ های جلو را خاموش نکنید صبحه باتری خالی شده است. اگر شما یک باتری بزرگتر یا حتی یک باتری دوم دیگر اضافه کنید، مقدار زیادی انرژی اضافی ذخیره می شود.

دلیل اصلی افزودن باتری دوم به یک ماشین یا کامیون  نیاز به استفاده از لوازم جانبی در هنگام خاموشی ماشین است.  اگر با ماشین خود  کمپینگ انجام میدهید، این یک مثال خوب است. ممکن است برای تعطیلات آخر هفته یا بیشتر، بدون موتور کارهای زیادی انجام دهید ، و این می تواند باتری را خیلی سریع تخلیه کند.

اگر باتری دوم را اضافه کنید، میتوانید زمان طولانی تری از باطری ماشین خاموش خود استفاده کنید. اگر عادت داشته باشید که ماشین را پارک کرده و ساعت های طولانی از سیستم صوتی آن استفاده کنید، اضافه کردن یک باتری دیگر ممکن است مفید باشد. در همه موارد دیگر، احتمالا باتری اضافی مشکلی را که سعی در مقابله با آن دارید، حل نخواهد کرد.

فارغ از اینکه شما یک سیستم صوتی ماشین با کارایی بالا دارید که می خواهید آن را نشان دهید، فقط می خواهید با موتور خاموش به موسیقی گوش دهید یا قصد دارید به کمپینگ بروید و میخواهید از وسایل مختلف استفاده کنید ، باتری شما ظرفیت محدودی برای کار دارد در حقیقت، تنها یک ساعت یا کمی بیشتر می توانید با ماشین خاموش به موسیقی گوش دهید. اگر میخواهید تخمین بزنید که چه مدت می توانید از استریو خود با موتور خاموش استفاده کنید یا اینکه ظرفیت ذخیره یک باطری صوتی دوم بررسی کنید، فرمول آن بسیار ساده است:

10 x RC / Load = Operating Time

در این فرمول، RC  مخفف ظرفیت ذخیره است که یک عدد است، در ساعت آمپر، که نشان دهنده ظرفیت باتری شما در یک شارژ کامل است. قسمت بار (Load) معادله به قدرت بار پایدار، اندازه گیری شده در وات، توسط سیستم صوتی ماشین یا سایر دستگاه های الکترونیکی اشاره می کند.

بگذارید بگوییم سیستم صوتی ماشین شما 300 وات را نشان می دهد و باتری شما ظرفیت ذخیره 70 را دارد. نتیجه به صورت زیر است :

10 x 70 / 300 = 2.33 hours

اگر سیستم صوتی ماشین شما یک آمپلی فایر یدکی داشته باشد و بار مربوط به آن بالاتر باشد، مقدار زمانی که می توانید استریو خود را با موتور خاموش گوش کنید، پایین می آید.

اگر باتری دوم اضافه کنید، زمان افزایش خواهد یافت.

در بسیاری از موارد، یک باتری ظرفیت ذخیره را با توجه به دقیقه به جای ساعت نشان می دهد. اگر باتری نشان می دهد که دارای ظرفیت ذخیره سازی 70 دقیقه است، این بدان معنی است که در 70 دقیقه با بار 25 آمپر باتری تا سطح 10.5 ولت تخلیه می شود. در حقیقت، اندازه واقعی بسته به درجه حرارت محیط و وضعیت باتری متفاوت خواهد بود.

دلیل اینکه اضافه کردن یک باتری دوم مشکلزا است  این است که هر بار که موتور در حال کار است به عنوان یک بار اضافی عمل کند.

در شرایط ساده، بار الکتریکی چیزی است که جریان را هدایت می کند. همه لوازم جانبی شما، از چراغهای جلو تا استریوی ماشین، بار الکتریکی هستند، و همینطور باتری شما. در حالی که باتری برای روشن شدن موتور، جریان تولید میکند، بعد از شروع حرکت از مولد برق ماشین ولتاژ می گیرد؛ به همین دلیل است که رانندگی با باتری خالی سخت است زیرا ماشین در حال شارژ باتری است.

هنگامی که یک باتری دوم به ماشین خود اضافه می کنید، اساسا یک سطل به موتور اضافه کرده اید که برای شارژ خود انرژی می گیرد. اگر باتری دوم به میزان زیادی تخلیه شود، شارژ دوباره آن فشار سنگینی بر مولد برق ماشین وارد می کند. بنابراین اگر هنگام گوش دادن به موسیقی نور چراغ های جلوی ماشین کم میشود، اضافه کردن باطری برای حل این مشکل نه تنها مفید نیست که مشکل را بدتر می کند.

برای اطلاع از قیمت باطری ماشین و باتری ماشین به سایت باتری کار مراجعه کنید.


webdesign باتری ,ماشین ,موتور ,کنید، ,ظرفیت ,صوتی ,ظرفیت ذخیره ,سیستم صوتی ,اضافه کردن ,صوتی ماشین ,موتور خاموش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

املاک در بهارستان(خدمات مسکن ناظم) پت شاپ اینترنتی جای خواب سگ و گربه دانلود آهنگ جدید قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالابر اسانسوری کافی نت کلیک بردخون - بوشهر برنامه نویسی ،کتب.مقالات ،نرم افزار دل نوشته هایی برای نورون های آینه ای